mr Almir Krkušić Fabrika nameštaja „Dallas“ doo Novi Pazar |
UDK 366.1 |
|
|
Rezime: Istraživanje stavova potrošača predstavlja jedno od osnovnih područja aktivnosti procesa
marketing istraživanja. Stavovi su važna determinanta ponašanja potrošača, tako da se njihovim
ispitivanjem može stvoriti kvalitetna informaciona osnova za formulisanje i implementaciju
marketinških strategija, kao i za donošenje različitih poslovnih odluka. S obzirom na činjenicu
da preduzeća koja u svom poslovanju slede principe i načela marketing orijentacije posmatraju
kupce kao polaznu i finalnu tačku svih marketinških aktivnosti, istraživanje stavova potrošača
može pružiti korisna saznanja u vezi sa potrebama i željama ciljnog tržišta, čime se ublažava, ili
možda čak u potpunosti eliminiše rizik donošenja pogrešnih poslovnih odluka. Međutim, stavovi
nisu samo jedan od osnovnih faktora ponašanja potrošača, već oni predstavljaju i značajan
indikator analize imidža određenog proizvođača, marke proizvoda ili usluge. Dobijeni rezultati
pružaju mogućnost preduzeću da sprovede komparativnu analizu sopstvenog imidža i imidža
svojih direktnih konkurenata. Na taj način se može izvršiti dijagnoza postojećeg stanja, ali se
takođe mogu uočiti određene prednosti, kao i nedostaci koji karakterišu poslovanje datog preduzeća.
Takođe, na osnovu istraženih stavova mogu se predvideti i buduće namere potrošača,
kao i činioci koji imaju dominirajući uticaj na njihovo donošenje odluka u procesu kupovine. |
|
Ključne reči: stavovi, potrošači, istraživanje tržišta, marketing orijentacija, ponašanje |
|
Preuzmite ceo članak u PDF formatu |